'ABAB maakt de vertaalslag van cijfers naar praktijk en andersom'
Zussen Els en Rinske Vogels openden vijftien jaar geleden Brasserie Zuss in Boxmeer. Nadat ze in 2012 twee zaken samenvoegden, groeide de lunchroom van 36 naar 88 zitplaatsen. Brasserie Zuss onderscheidt zich met versgebrande koffiebonen, latte art, seizoensgerechten en lokale samenwerking. De zussen maken alles zelf. Toen hun accountant zich meer op andere branches ging richten, besloten ze over te stappen naar ABAB.
Heldere afspraken
“Elke vrijdagmiddag kwamen accountants van ABAB lunchen in de brasserie. Toen duidelijk werd dat onze toenmalige accountant onze boekhouding niet langer kon doen, raakten we aan de praat over hun dienstverlening. Wat me aanspreekt aan ABAB zijn de specifieke kennis van en ervaring in de horecasector”, aldus Bas van der Bruggen, partner van Rinske Vogels. “Ook waren er vanaf het begin direct heldere afspraken. We wisten precies wat we konden verwachten.”
Sturen op de cijfers
Senior relatiemanager Bert Hendriks heeft Brasserie Zuss voorzien van advies. “Sinds we in 2012 groter zijn geworden, waren we erg zoekende naar hoeveel personeel we neer moesten zetten en waren we nooit bij met de administratie. Bert is gaan kijken hoeveel handelingen er eigenlijk nodig zijn voor er bijvoorbeeld een clubsandwich op tafel staat. Kan dat efficiënter of anders? Hij maakte voor ons de vertaalslag van cijfers naar praktijk en andersom. Nu we continu de administratie bijhouden, kunnen we ook sturen op de cijfers. We kunnen precies zien hoeveel omzet we moeten draaien in vergelijking met hoeveel personeel er op de vloer staat. Bert is echt van toegevoegde waarde geweest. Hij is een praktijkman met horecaervaring.”
Proactief
Daarnaast heeft Brasserie Zuss het inboeken van facturen, de btw-aangifte, het samenstellen van de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting uitbesteed aan ABAB. De zussen en Van der Bruggen stellen de proactieve en meedenkende houding van de accountants erg op prijs. “De accountants van ABAB houden onze administratie goed in de gaten. Laatst kregen wij het signaal dat onze energienota wel erg laag was. Na een belletje naar de energiemaatschappij bleek dat de gasnota er niet bijzat. Zo konden we een flinke naheffing voorkomen.”
Tevreden over samenwerking
“We zijn erg tevreden over de samenwerking met ABAB. ABAB is niet de goedkoopste, maar de investering heeft zich al dubbel en dwars terugbetaald. We hebben al veel plezier gehad van onze samenwerking”, concludeert Van der Bruggen.
Meer weten?
Wilt u meer weten over onze dienstverlening? Neem contact op met Mark Rebbens, senior klantadviseur, via telefoonnummer 013-4647226 of stuur Mark een e-mail voor een vrijblijvende kennismaking.