Vier fasen om te komen tot succesvolle bedrijfsverkoop
Bedrijfsoverdracht: de verschillende verkoopfasen
U krijgt vroeg of laat te maken met de opvolging of overname van uw bedrijf. De bedrijfsoverdracht is misschien zelfs één van de belangrijkste stappen in uw ondernemerscarrière. Het is een proces dat helaas nogal eens tot problemen leidt. Het is een complex traject dat met een goede planning en voorbereiding gemakkelijker te maken is. U kunt niet vroeg genoeg beginnen.
Fase 1: het voortraject
In de eerste fase is het onder andere belangrijk om te zorgen voor een optimale juridische en fiscale structuur en gunstige commerciële randvoorwaarden te creëren.
Fase 2: uw bedrijf in de markt zetten
In de tweede fase gaat u uw bedrijf in de markt zetten. Onderdelen die dan aan bod komen, zijn waardebepaling, de fiscale consequenties en het ideale verkoopmoment.
Fase 3: de onderhandelingen
Fase drie staat in het teken van de onderhandelingen. U buigt zich over een Letter of Intent (LOI), dat uiteindelijk wellicht wordt omgezet in een koopovereenkomst.
Fase 4: na de bedrijfsverkoop
De bedrijfsverkoop eindigt niet bij het tekenen van de koopovereenkomst. Ook dan moet u nog financiële constructies regelen.
Wilt u weten hoe u deze fasen het best kunt doorlopen om tot een succesvolle verkoop van uw onderneming te komen? Lees er meer over in dit whitepaper.
Download het whitepaper | Vier fasen om te komen tot succesvolle bedrijfsverkoop
Meer informatie
Meer weten over het succesvol verkopen van uw bedrijf? Neem contact op met Gert Jan van den Berg, senior corporate finance adviseur, via telefoonnummer 013-4647238 of stuur Gert Jan een e-mail.