Jaarrekening opstellen
Onze accountants maken de jaarrekening op die voldoet aan de wettelijke voorschriften en die u kunt gebruiken om aan derden te overleggen.
Wat is een jaarrekening?
Een jaarrekening is een overzicht van de financiële situatie van uw bedrijf. De jaarrekening wordt opgesteld aan het eind van het boekjaar en bevat informatie over de activa, passiva, opbrengsten en kosten van uw bedrijf. De jaarrekening wordt gebruikt door het management, aandeelhouders, leveranciers, banken en andere belanghebbenden om inzicht te krijgen in de financiële situatie van uw bedrijf.
Jaarrekening samenstellen
Op basis van regelgeving kan uw organisatie verplicht zijn om een jaarrekening op te stellen. Onze accountants stellen de jaarrekening op die voldoet aan de wettelijke voorschriften en die u kunt gebruiken om aan derden te overleggen. Ook kunnen wij voor u de jaarlijkse fiscale aangiften en een balans met winst- en verliesrekening verzorgen.
De accountants van ABAB verrichten meer werkzaamheden dan alleen jaarrekeningen samenstellen of controleren. Wij geven u een compleet inzicht in uw bedrijfsvoering door onder andere het verzorgen van begrotingen en liquiditeitsoverzichten. Hiermee helpen we u vooruit te kijken. Samen met de relatiemanager fungeren de accountants van ABAB als vertrouwenspersoon en houden wij u scherp. Wij ondersteunen u ook bij gesprekken met intermediairs, zoals banken en notarissen.
Wilt u meer weten over het opstellen van uw jaarrekening?
Wilt u meer weten over het opstellen van uw jaarrekening of over onze verdere dienstverlening? Neem contact op met Erik Gilden, directeur accountancy, via telefoonnummer 040-2942694 of stuur Erik een e-mail.