Wij zoeken een

Compliance medewerker

In Nederland

Wij willen van betekenis zijn voor onze klanten en dat vraagt om optimale kwaliteitsprocessen. Met jouw kennis en ervaring lever je hier een belangrijke bijdrage aan. We hebben kantoren op vijftien locaties, dus we zijn flexibel in het bepalen van de regio waarin je komt te werken.

Jouw werk in het kort

Als compliance medewerker ben je de rechterhand van onze compliance officer. Je bent betrokken bij de uitvoering van diverse projecten die veelal gericht zijn op de optimalisatie van onze kwaliteitsprocessen en de naleving van wet- en regelgeving. Hieronder valt onder meer het uitvoeren van interne kwaliteitsreviews en het voorbereiden en zelfstandig opstellen van interne en externe rapportages. Daarnaast ben je een vraagbaak voor collega’s (accountants en adviseurs) op onderwerpen als de Wwft, AVG, onafhankelijkheid en integriteit. Als de situatie erom vraagt, spreek je collega’s aan op hun verantwoordelijkheden.

Zo kan je dag eruitzien

Vandaag begint je dag met het voeren van een aantal gesprekken met collega’s, samen met de compliance officer. Er spelen wat zaken die mogelijk raakvlakken hebben met onafhankelijkheid en integriteit. Gevoelige thema’s die eerst goed onderzocht moeten worden, maar tegelijk zeer interessante materie!

Na deze intensieve invulling van de ochtend neem je even de tijd voor een gezonde lunch op kantoor en een mooie wandeling buiten met een van je collega’s. Beetje babbelen, het hoofd leegmaken en frisse energie opdoen voor de middag. Je bent bezig met de uitvoering van een tweetal thema-onderzoeken en daar moet je nog wat deskresearch voor doen. Gelukkig kun je een beroep doen op je collega’s die vakinhoudelijk helemaal thuis zijn in de materie. Dat schiet lekker op.

Tegen het eind van de dag loop je je e-mails door en beantwoord je wat dringende vragen op het gebied van de Wwft. Tot slot neem je nog even de presentatie door over het toenemende belang van kwaliteits- en risicobeheersing binnen de accountancy, die je morgen aan een tiental collega’s mag geven. Het ziet er goed uit, dus ga je met een voldaan gevoel richting huis.

 

Jouw profiel

Jij hebt een afgeronde hbo-opleiding in een relevante richting, zoals financieel, juridisch of economisch. Bij voorkeur heb je kennis van relevante wet- en regelgeving in het algemeen en specifiek als het gaat om accountantsorganisaties. Je werkt graag zelfstandig maar je vindt het ook leuk om samen te werken met vakinhoudelijke specialisten. Jouw goede contactuele vaardigheden komen daarbij heel goed van pas.

Wat wij je bieden

Bij ABAB draait het om mensen, om jou. Daarom bieden we je een goed salaris, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 33-38 vakantiedagen, én flexibele werktijden. Want wij vinden: hybride werken ís het nieuwe werken. Wij vinden het belangrijk dat je een goede balans hebt tussen werk en privé. Daarnaast bieden we je een aantrekkelijke winstdelingsregeling en een uitstekende studiekostenregeling. Je krijgt bij ons de kans om je talenten te blijven ontwikkelen via de ABAB Academie en diverse opleidingsprogramma’s en cursussen.

Iets voor jou?

Heb je de baan gevonden die bij je past? Solliciteer dan direct! Of neem contact op voor meer informatie. Als je je e-mailadres achterlaat, krijg je een melding van nieuwe vacatures die interessant voor je zijn.