Werken bij ABAB

HR & Payroll Program

Het opleidingsprogramma voor payroll professionals

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Wil jij onze klanten ondersteunen met antwoorden op HR-gerelateerde vragen en support bieden bij hun salarisadministratie? En word jij hun aanspreekpunt voor vragen over medewerkers? Dan is dit een programma voor jou! Het nieuwe programma gaat naar alle waarschijnlijk in september 2025 weer van start. 

Het HR & Payroll Program is een initiatief van ABAB. Een waardevol en compleet programma om nieuwe collega’s vanaf de eerste dag te helpen om zich te ontwikkelen tot payroll professional / salarisadministrateur. Jij helpt onze klanten verder bij het realiseren van hun doelen. Jouw ontwikkeling staat daarbij centraal.

Waarom het ABAB HR & Payroll Program?

  • Volledig opleidingsprogramma, inclusief officiële PDL (Praktijkdiploma Loonadministratie) in-house opleiding, examen en afronding binnen twee maanden. 
  • Na het voltooien van het opleidingsprogramma, opent ABAB haar deuren voor jou met een aantrekkelijk salaris tussen de €2.400 en €2.900 (o.b.v. 40 uur). Waarbij je direct de kans krijgt om persoonlijk én vakinhoudelijk verder te ontwikkelen, terwijl je jouw eigen klantenbestand beheert.
  • Veel doorgroeimogelijkheden, zowel in senioriteit als in verschillende rollen, zoals payroll professional, payroll consultant en als specialist binnen vaktechniek SPD.

Hoe ziet het opleidingsprogramma eruit? 

 

Stap 1: opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie


In de eerste acht weken van het HR & Payroll Program begin je met een groep nieuwe collega’s aan de opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL). Deze opleiding tot salarisadministrateur volg je inhouse, met de deskundige begeleiding van professionele trainers. Zij nemen je aan de hand en laten je kennis maken met de verschillende werkgebieden. De opleiding bestaat uit drie modules:

  • Arbeidsrecht en sociale zekerheid;
  • Loonheffingen;
  • Personeel, organisatie en communicatie.

Je sluit het opleidingsprogramma af met een examen en als je slaagt ontvang je een erkend diploma.

Stap 2: training on the job

Na het behalen van jouw diploma ga je samen met collega’s aan de slag om de opgedane kennis in de praktijk toe te passen, via training on the job op de salarisadministratie. Uiteraard stemmen we dit af met jou en je buddy; een collega die jou intensief begeleidt en jouw aanspreekpunt is voor al je vragen.

Stap 3: periodieke trainingen

Na je eerste trainingsperiode organiseren we periodiek trainingen om jezelf verder te ontwikkelen. Het gaat zowel om vakinhoudelijke kennis op het gebied van salarisadministratie als om de ontwikkeling van vaardigheden die belangrijk zijn als professional binnen de vakgebieden HR en salarisadministratie. Denk aan communicatieve en commerciële vaardigheden, feedback geven en ontvangen en timemanagement.

Word direct onze nieuwe collega!

Het HR & Payroll Program van ABAB is geen traject met vage baangarantie, geen afgebakend traineeship en we detacheren niet na je opleiding. Vanaf dag één ben je onze nieuwe collega salarisadministrateur en gaan we gezamenlijk op weg binnen ons vak(gebied).

In aansluiting op je ontwikkeling krijg je een eigen klantengroep, waarvoor jij het aanspreekpunt bent voor alles rondom HR & salarisadministratie. Je klantenportefeuille zal steeds verder uitgroeien en uitdagender worden, waarbij ook het geven van advies een steeds belangrijkere rol gaat spelen.

ABAB is een full-service organisatie, dus we hebben heel veel collega’s binnen de diverse disciplines die je ondersteunen bij complexere vraagstukken op het gebied van fiscaal advies of arbeidsrecht. Je maakt dus ook kennis met andere vakgebieden en collega’s en je gaat multidisciplinair samenwerken.

Jouw profiel

Ben je enthousiast en benieuwd aan welke eisen je moet voldoen als toekomstig salarisadministrateur? Dat ga je hier niet lezen. Wij vinden het veel belangrijker om te weten wat jouw ambities en interesses zijn en welke ontwikkeling je voor jezelf ziet. Daar willen we op focussen en daar willen je alle mogelijkheden toe bieden. Lees ook de verhalen van collega's die eerder het HR & Payroll Program volgden, bijvoorbeeld het verhaal van Arno of Ahlam

Nog even praktisch

Trainingslocatie : Den Bosch (gedurende acht weken)
Locatie kantoor: Uden of Breda (afhankelijk van je woonplaats)
Start: september 2025. 
Doelgroep: Werk-/denkniveau mbo of hbo, HR-achtergrond of -opleiding is een pre
Zij-instromers:  Geen relevante opleiding of zij-instromer? Ook dan ben je van harte welkom!

Meer weten over het HR & Payroll Program?

Voor meer informatie over het HR & Payroll Program kun je contact opnemen met Shirley Spooren, corporate recruiter. Bel of whatsapp 06-23233792 of stuur Shirley een bericht.