Aandachtspunten bij het kopen van een bedrijfspand
Plannen om een bedrijfspand te kopen?
Bent u van plan uw onderneming te verhuizen? Dan is het vinden van het juiste bedrijfspand een belangrijke stap in dit proces. De bedrijfsmakelaar is vaak uw eerste contactpersoon bij het vinden van een nieuwe locatie. Wanneer u de nieuwe locatie heeft gevonden, is het belangrijk dat het papierwerk, zoals een koopovereenkomst of huurovereenkomst, geregeld wordt. Het lijkt een formaliteit, maar het is van groot belang om u voorafgaand aan het tekenen van een dergelijke overeenkomst zorgvuldig te laten adviseren.
Aandachtspunten bij het kopen van een bedrijfspand
Denk bijvoorbeeld aan het doen van een deugdelijk onderzoek voordat u een koopovereenkomst aangaat. Daarnaast is adequate, juridische advisering en begeleiding onmisbaar, omdat het op de juiste wijze formuleren van de bepalingen in de koopovereenkomst bepalend is voor het antwoord op de vraag of u als koper ook daadwerkelijk aanspraak kan doen gelden jegens de verkoper. Na het sluiten van de koopovereenkomst moet het pand nog juridisch geleverd worden. Ook dan is adequate, juridische advisering onmisbaar.
Het vinden van een bedrijfspand is een grote stap voor uw onderneming. Wij hebben de belangrijkste aandachtspunten bij het kopen van een bedrijfspand voor u samengevoegd in dit whitepaper. Met deze punten voorkomt u dat u voor ongewenste verrassingen en kosten komt te staan.
Download het whitepaper | Kopen van een bedrijfspand
Meer weten?
Bij ABAB Legal zijn we graag van betekenis. Door kennis te delen, advies te geven en voor inzicht te zorgen. Wilt u ondersteuning of advies bij het kopen van een bedrijfspand? Neem dan contact op met Sascha van Telgen, jurist ondernemingsrecht, via telefoonnummer 013-4647180 of stuur Sascha een e-mail.